Thursday, September 16, 2010

matang

ada apa dgn usia kita...muka makin berkedut, badan lemah xberdaya, otak makin dungu.. sedar xsedar aku dah 20-an.. dah lebih kurang 5 tahun aku tinggalkan sekolah. sekarang dah nak habis zaman kampus plak..tgk kiri, tgk kanan, kawan2 aku ada yg dah hbs belajar, dah berkarier dan ada dah pon yg dah berkahwin..well, masing2 ada siratan hidup masing2..aku.......apa yg aku ada.......mmmmm.....ntah la, aku bersyukur dgn apa yg dah aku kecapi, aku dulu dan sekarang mmg berbeza. zaman universiti boleh dikatakan zaman kematangan aku..aku aktif sana sini, mcm2 aku cuba dari kebudayaan sampai la kepimpinan...apa yg selama ni aku pendamkan dah aku luahkan. tapi masih ada yg menghantui aku...diri aku sendiri, kelemahan aku. aku rasa aku xcukup matang lagi sebgai seorang dewasa. seorang dewasa yg sekarang ini sudah pon memikirkan soal masa depan, karier, keluarga. aku terperangkap dlm masalah yg aku sendiri tak mampu kawal. plg aku pening..karier. dari kecik sampai ke besar, karier buatkan aku pening.. aku boleh terus ke bidang engineering, bina kerjaya, jadi seorang professional dan bergaji besar..tapi jauh dlm sudut hati aku, bukan itu yg aku mahukan. tapi apa pilihan yg aku ada. aku tahu, kalau keadaan memaksa, insyaallah aku pasti akan berjaya walaupun perit, sebab itu lumrah manusia...survivor sejak zaman dinasour lg. tapi sampai bila aku dpt bertahan jika ditakdirkan akulah engineer nnti. aku bercadang akan ke bidang lain kalau jumpa pintunya..mungkin sedikit masa lg aku akan matang, dan akan memberi kata putus terbaik...AMIN

No comments:

Post a Comment