Tuesday, March 30, 2010

soalan paling aku benci?

dari kecik lagi, satu soalan yang sering ditanya...dari parents,cikgu ataupun makcik yang aku tak kenal.. APA CITA-CITA AWAK? perlu ke aku jawab? klu dah terpaksa kene la bagi jwpn..dan jawapan aku akan berubah-ubah dari semasa ke semasa...aku paling xsuka soalan tu sebab aku sendiri x ada jawapannye...dan aku xsuka orang atur2 hala tuju aku, tapi standard la..aku rasa mentaliti kebanyakan parents sama (kebanyakan, xsemua tau!)...diorang yg akan tentukan hala tuju anak tu! come on la!!! masalahnye sekarang aku dah nak habis degree..wahaha, tapi aku xrasa nak jadi engineer!!! lawak giler sebab aku tengah praktikal sekarang dan dah nampak la skit masa depan bidang aku ni...and aku xminat! maybe ada orang kata aku bodoh, peluang ada depan mata dah...gaji engineer pon besar pe! but for me...passion first, money later..paling pening,aku dah nampak dah masa depan aku tapi parents aku xsuka!!! wahaha, dari dulu lagi macam tu sebab tu maybe aku tak pernah tetap pendirian...mungkin sebab pilihan aku pelik, but thats me, thats what i want to be! sekarang aku masih dengan pendirian aku ni, tapi tak jumpe lagi peluang nak naik, salah ke aku??? ...CUT!!!

2 comments:

  1. hahaha.. u used to watch oprah to much la bro plus all of the western so called philosophy kot instead of read and hear wut u are really suppose to hear.

    have u define ur purpose of life?

    p/s; please include the citation for the reference that u use to make the definition of it.

    ReplyDelete
  2. haha..komeng, me never watch oprah..just once i guess. that so called phylosophy in my head had help me so much n others too. yet need more time to find the definition

    ReplyDelete