Sunday, April 4, 2010

senyum melihat teaterku

senyum ada banyak maksud..mungkin senyum sebab hepi atau bleh jugak senyum sebab dah tak mampu nak marah dah...pon boleh. aku nak story skit pasal kelab teater kat IPTA aku..well, bagi U yg tengah nak naik..banyak la bende baru yg bleh diwujudkan and aku memilih jalan aku sendiri..KELAB TEATER! hairan, aku xde basic teater pon, kat sekolah pon malu2 tahap dewa, pastu siap nak wat kelab padahal dulu jadi presiden pon kejap, itu pon member tolong..wahaha.. tapi bila kita dah minat, tu semua xjadi masalah...aku tak pandang belakang dah! cakap pasal minat, aku pon xperasan aku minat berlakon sejak kecik lg (sebab pemalu dan penakut dulu sebenarnye..wahaha). aku masuk audition masa orientasi dulu, pastu dapat la wat show...tapi lepas orientasi, aku nampak yang bende ni xbleh nak diteruskan sebab xde orang nak bawak..rupa2nya xde kelab teater, yang femes ialah tarian and nasyd..aku teruskan la minat aku ni dengan join kokurikulum (subjek teater)..masalahnya bende tu satu semester je..lepas tu nak pegi mana? tapi cikgu tu pernah cetuskan idea utk wat kelab teater, tapi dia orang luar je...xde kuasa. dari situ la aku usaha.. ajak semua kawan2, cari macamana nak buat kelab, semuanya bermula dari kosong! sekarang dah ada kelab..dan aku bleh la tersenyum tengok pencapaian, kami dapat no 3 DEKON MAKUM walaupun itulah pertandingan teater pertama yg kami join..sekarang aku tersenyum pening plak pikir masalah dan hala tuju kelab...terima kasih la pada semua yang menyokong mahupun memancung aku selama ni..luv u guys...CUT!!!

No comments:

Post a Comment