Saturday, July 2, 2011

julia masuk tv ke tadi??

hehe..tadi ada citer pasal sugar glider kat majalah tiga.. teruja gak la kan aku mengadap tv tu nak tgk ...sekarang mmg mkn ramai org bela binatang tu..actually dari dulu lagi..harga pon klu kat kedai boleh melambung mencecah ke rm400..tapi biasa aku tgk mmg lebih rm300 la..klu nak murah, aku sarankan cari kat internet..kat mudah.com ke, kat forum sugar giler kat FB ke, byk la lagi..tp klu yg baru nak mencuba2 bela binatang ni..plz search some info dulu la utk elakkan korang tertipu or korang menganiaya sugar glider tu..hehe, cube tgk kat youtube http://www.youtube.com/watch?v=6GoY2ySD6pY&feature=relmfu mamat ni kononnye veteriner yg khusus utk jaga binatang ni..rajin2 la google ye kawan2.. mula2 nak jaga mmg susah, kene beri perhatian selalu and constantly..everyday kene mengadap dia..tapi bila dah jinak, senang je..ko bawak la dia kuar jalan2 ke..memang terasa macam ko la yg plg cool sekali..haha..cube bayangkan bila ko jalan kat shopping mall sambil ada lak binatang cute yg bergayut kat bahu ko..(tapi aku xbuat macam tu la..aku tgk t.v td, awek tu yg buat mcm tu..haha)..selalunye budak2 la yg akan kerumun korang..klu pangkat akak or mak cik tu, ada yg takut..dia halau kau..(yang ni terjadi pada aku..haha) aku xkisah la cool ke x..aku xsuka attraction mcm tu..aku buat utk kepuasan aku dan itulah sebabnye aku bela suggie bukannya kucing..sebab aku nak ada binatang yg sentiasa ada dekat aku..hanya dgn aku..

No comments:

Post a Comment