Saturday, March 12, 2011

overseaaaaa....

aku mmg teringin sangat2 nak keluar negara dan merasa idup di tempat org...xkisah la, kat siam ke , indon ke..mana2 pon jadila, janji kuar dari malaysia ni...akhirnya, impian aku tercapai, aku dapat jejak kaki ke ...siam..hahaha. dah 5 tahun aku kat perlis ni, baru je minggu lepas aku g siam. tu pon kat dekat2 sempadan je. haha.. xlebih dari 1 km pon dari sempadan kat wang kelian tu.. aku pegi hari ahad dgn member2 aku..xyah gune passport or borderpass. klu xsilap, ni baru lg la kerajaan siam-malaysia buat utk senangkan proses kluar masuk peniaga siam kat sempadan tu..lepas je border tu, straight je masuk ke kedai (kedai2 kecik macam stall2) berderet sepanjang jalan tu.. rasa aku nama tempat tu "Satun"....tp xmasuk ke pekan dia lagi la..klu nak pegi boleh je, ada motor2 yg berkhidmat mcm teksi utk bawak kita ke pekan tu..tp kami xplan nak ke sana, lg pon masa tu dah petang skit la, pukol 5 dah tutup gate dah...kang jadi pelarian la plak aku kat siam tu..sepanjang jalan tu, barang2 dia lebih kurang je,semua org kat situ jual.. ada la makanan2 ringan, pakaian2 skit, barang elektrik, mmg murah la kan nak compare dgn malaysia..mmg la xbranded, tp klu pakai cermat2 tahan la jugak kan...awak teringin la jugak nak beli skit, tapi duit xde.. berangan je la...tp yg lainnya, yg susah nak dpat kat malaysia, mcm buku lima, pistol (bukan pistol betul ok, dia pakai peluru manik), bow and arrow, macam2 la..yg best tu, pistol dia siap ada silencer lagi tu..wahahaha. walaupun pakai manik, dia xmacam pistol manik tembak cicak yg biasa aku nampak tu, manik dia macam besi or tembaga or whatever yg berat dan padu skit.. klu kene cermin kete, pecah gak la. iklan - DI SINI SAYA TIDAK MENGGALAKKAN ANDA SEMUA UNTUK MEMBELI DAN TEMBAK SAPA2 SESUKA HATI, POLIS PON XBLEH TEMBAK IKUT DIA JE TAU! klu xsinggah mkn mmg xsah la kan...makann kat situ termasuk la airnye bg aku mmg sedap...walaupon kawan aku cakap kat perlis tu ada sedap lg..whatever..aku makan sampai mengah...sampai aku pening dan xlarat nak jalan..dia punya milo lain macam la, rasa nak tapau bawak balik je...mana xnya, rasa mcm aku minum white chocolate..dia punye gula dia taruk banyak giler...sampai aku yg suka manis2 ni pon tgk sampai jadi takut..haha, lepas ni klu ada rezki aku akan ke tempat lain pulak..kali ni betul2 ke tempat org, kat mana ye? nnti la citer..insyaallah klu ada rezki...Ya Allah, semoga aku dapat pergi ke tempat tu, dengan selamat pergi, selamat kat sana, dan selamat balik...AMIN

No comments:

Post a Comment