Saturday, March 12, 2011

we are the champion!

yes!!! baru2 ni UniMAP tgh sibuk dgn kejohanan sukan antara pelajar (aku xtau nama rasmi dia apa)...macam2 sport la dipertandgkan macam volleyball, badminton, ping pong, futsal dan semestinya bola sepak la kan..ni kira lawan antara fakulti la or kat sini dipanggil "school" atau "PPK".. alhamdulillah, aku dapat main utk school of material (my fakulti/PPK). and who knows, xsangka2 kami la juara! emas! gold! apa2 lah yg sekutu dgnnya..secara ringkasnya, team bahan ni xla pasukan pilihan pon, kami dulu biasa je buat frenly dan biasa je kami kalah dan dibelasah atau di"bahan"kan.. haha, infacts, sebelum game ni, kami kene belasah 6-1 masa last frenly dgn team favourite, sistem elektrik! tp semuanya terbalas masa kami kalahkan dia masa semi final..puas! aku biasa main 1st team dlm bahan, tp adat la...dlm team baru yg dirombak ni, aku byk reserve je...kesabaran aku mmg diuji sangat2...my self-belief pon diuji sgt2 hingga aku rasa i'm not fit to play..aku ingat lagi masa team bahan tgh in-form, aku antara top scorer and key player..sekarang aku jd reserve? lepas tu aku pon xtau kenapa, aku main makin teruk dah...keyakinan sebenarnya faktor penting dalam apa pon yg kita buat, bila keyakinan tu dirampas.....habislah.. i tried to build up my strength and i got my chance,..i got my chnce to prove my worth! its a survival among the best and my team is the best! yeah, we are the champ! and i m so damn proud to have played!...Ya Allah, berikanlah aku kekuatan dan keyakinan pada keupayaanku...AMIN

No comments:

Post a Comment