Monday, October 11, 2010

perempuan namanya...

"perempuan dulu-dulu mmg xlawa, xpandai bermekap..tp sopan santun dan berbudi bahasa.. perempuan sekrang cantik, tapi perangainya xsama"...ayat tu cukup bermakna sampai aku bleh ingat dan simpan sampai sekrang...dah bertahun2..sembang orang2 tua sampai terpacul keluar ayat2 hikmat dan tak perlu sekolah tinggi-tinggi nak memahamkan maknanya..betul kata atuk sedara aku tu..macamana aku nak menidak dan membangkang? bukan lah nak kata org dulu xlawa lansung, cantiknya asli tapi gaya dan fesyennya xsama mcm zaman moden dgn baju cantik dan kosmetik dijual murah merata tempat..bagi aku laki2, ye..mmg cantik tu penting sejujurnya..tapi cantik sahaja xcukup tanpa ilmu..tanpa budi bahasa..aku xsuka perempuan tergedik-gedik..perempuan cina pun ada yg lembut dan ayu mcm melayu..owh jatuh hati aku melihatnya..tp sekarang dia dah berpunya dan aku xberani pon nak mula langkah..kawan perempuan aku cukup ramai..tapi yg special x ada..dari sekolah sampai dah masuk universiti pon ada lg budak2 perempuan yg mengusik2 aku..kenapa? sampai budak junior pon berani usik aku..aku plak yg termalu..adeh..sekrang aku memendam rasa lg, nak aku berterus-terang takut kene reject..haha. x apa..aku lelaki kot..Ya Allah, berikanlah petunjuk secepat mungkin adakah dia yg aku cari selama ini...AMIN

No comments:

Post a Comment