Wednesday, October 13, 2010

yg seadanya...

alhamdulillah, aku bersyukur...dgn apa yg ada dan dgn kekurangan juga..mungkin dgn kekuranganlah yg mengajar kita erti bersyukur..dari segala segi asam garam hidup kita..aku bukanlah kaya dan bukan juga semiskin mana..walau makan xmewah tp sekurang-kurangnya xperlu mengemis dan meminta simpati sesiapa..xlah sekacak mana, tp xlah juga hodoh hingga manusia ngeri dan xmahu merenung wajahku walau sesaat..xlah sepandai mana, tp xjuga bangang hingga terpaksa turutkan saja apa org kata dan di bawah selama-lamanya...manusia, biasalah kalau alpa lepas jd senang..samalah aku pun.. yg seronok bila mengejar sesuatu hanyalah kerana ia bukan milik kita, tp bila dah dpt..satu perasaan pelik akan timbul sebab kita tertanya pula...lepas ni apa pula nak buat??? sekrang masih byk lg benda yg aku xdapat...tp aku takut bila dah dpt aku xhargai..insyallah, aku sedang berubah ni...secara xsedar, sedikit demi sedikit aku dah berjaya...perjalanan masih jauh...semoga aku sentiasa bersyukur dan bersabar disaat Kau menduga...AMIN

No comments:

Post a Comment