Sunday, May 9, 2010

lebih dulu makan garam...

alhamdulillah, selamat sampai ke tempat dituju dan selepas ni bermulalah latihan dan susulannya hari pertandingan. lepas ni kene la berusaha dan jgn main2..klu x mmg nak kene kutuk la, dah ia-ia berusaha bg dapat, xkan nak biarkan peluang tu sia2 plak. selain drpd nitemare fenomena 2 alam tu, nasihat2 daripada org berpengalaman pon ada mengubah aku...wah, teringat plak..masa nak naik bas tadi aku dah pikir bukan2 dah..mana la tau itu yg terakhir..apa yg aku pikir ni, adoi. btw, ni lah masanye nak cerita tentang org2 yg lebih tua dari kita..orang yg lebih tua dari kita sepatutnya menjadi contoh pada kita. tapi mcmana klu dia mengajar kita jadi jahat? contoh? ajak aku ponteng solat jumaat? haha. best btol klu ada bapak mcm ni..ada gak yg tibe2 nak marah datang kat kita, pehal la plak org tua ni? tibe2 emo...mana pergi budi bahasa? so salah ke klu budak2 sekrg jahat? mmg salah...tapi siapa yg lebih bersalah sebenarnya? masa ni la plak gunenye org2 yg pandai, bukan saje educated tapi pandai berfikir tentang masa depan anak2 bakal pemimpin masa hadapan ni. alhamdulillah, selain daripada ibu bapa, setakat ni sekurang2nye aku ada tempat utk berbincang dan berfikir dan membetulkan kesalahan. inilah contoh yg harus ada pada org yg menggelarkan diri mereka dewasa. mereka tidak terus menyangkal dan marah2 xtentu pasal, tapi diajaknye berbual dgn isi2 yg bernas yg membuatkan kita berfikir. kita perlu ada stand yg kuat, ya memang..aku masih lagi dgn "false and sampah" aku lg. dia x suruh aku buang semua "false sampah - sampah" aku, tp dia suruh aku applikasikan pegangan aku pada semua bende yg aku buat, as a student, a future engineer or even an artist (who knows..haha). dewasa pada akalnye, bukan pada usia... itulah org dewasa yg sebenar bg aku...CUT!!!

No comments:

Post a Comment