Wednesday, May 26, 2010

downfall!

dua tiga hari yg xmenentu..otak rasa nak relax, kluarkan semua masalah dari kepala yg dah berat sampai perlu diseret utk bergerak, tapi kerja xhabis lg. ibarat jatuh dari tingkat 88 menara klcc, sakitnya. bila asyik diatas kadang2 kita lupe rasanye jatuh ke bawah. bila dah terkena, sakitnye bukan kepalang. xsangka, kegagalan kali ni perit nak diterima, seolah2 puncanya adalah aku. aku xberjaya dlm memainkan peranan aku dgn baik. cara dia bercakap seolah-olah dlm diam melepaskan salah pada bahu aku. aku gagal! ye, aku terima! kekalahan peribadi lebih sulit utk dipendam apatah lg seolah2 akulah punca kepada kegagalan semua. memang xsemua pihak akan menuding jari pada aku, tp aku tetap memikirkannya saban hari. aku xmmpu nak sembunyi sbb segala masalah secara xsengaja terpancar diwajah. sekali renung, semua org dpt mentafsir masalah yg datang merundung. aku dah cube nak beri yg terbaik. tapi terbaik kata aku, bukan yg terbaik bg mereka. kegagalan bukan bererti mati, tapi bila pikirkan kata ibu, mungkin selama ni aku buat pilihan yg salah. habis tu, ke mana arah tuju? pilihan ayah juga bukan kemahuanku...disaat kenderaan terbabas, kita hanya ada satu pilihan, bertindak utk mengelakkan kemalangan. yg kita fikir ialah mana perlu kita pergi! bukan memikirkan yg lain kerana disaat itu kita dah pun kecelakaan. sekarang, aku kene fikir arah tuju! tapi kemana? sebab segalanya samar...CUT!!!

No comments:

Post a Comment