Friday, June 17, 2011

berani gagal!

teringat lak aku kat uncle apek yg dulu pernah femes dgn buku berani gagal dia..top seller klu xsilap aku masa dulu..kene gagal je ke baru nak berubah? mcm2 cara tuhan nak buka pintu hati kita ni untuk berubah..antaranya dgn kegagalan la..well, aku xanggap diri aku "produk reject" atau gagal..cumanya lalai (alasan selamat, hehe).. lumrah manusia la, leka sgt dgn bende2 yg xpatut. padan la dgn muka aku, org semua dah boleh balik rumah tanam anggur part-time (mennganggur), aku kene stadi lagi..bukan extend pe mende, bleh sgt je aku grad (insyaallah) bulan 9 nanti, tp disebabkan unimap ni nak dptkan akreditasi, ari tu diorg tambah lak short sem. selama sebulan dgn menawarkan tanpa kerelaan subjek2 tough yg akhirnya meng "F" kan aku!!! ramai rupenya yg menjadi mangsa subjek "top up" ni, member2 yg lulus pon takat C je ramainye.. alangkan budak2 yg amek subjek ni selama sebulan pon bleh dapat "D"..inikan pulak aku yg amik sebulan!! nasib baik la top up subjek ni tak campur dgn pointer, klu x mmg naya la..xpernah2 aku drop sampai tahap "F" ni..kene la amik semester kuratif, blaja 2 minggu sebelum examnya.. tapi aku percaya setiap bende yg jadi ada hikmahnya..walaupon aku selalu membayangkan hikmah seperti berikut : datang seorg awek cun bagai puteri yg entah dr mana dtg dan berkenalan denganku!! tp rupenye2 tuhan bg aku bende lain plak...bende yg dah lama aku hilang, cari xjumpe2.." RAJIN " ..semenjak aku masuk matrikulasi, aku dah xhirau sgt dah stadi ni, last minute je...standard student la kot..wahaha..hilang lansung tahap rajin atau ke "skema" an aku dulu..haha. Alhamdulillah, aku bersyukur dpt terbuka pintu hati ni, ye la kan..xkan aku nak jatuh dalam lubang yg sama dua kali.. tu BANGANG namanye!! apa2 pon aku hanya berusaha, doa dan tawakal! smoga Allah bantu aku, bukan utk kuratif ni je tapi terus konsisten sampai ke mati..."konsisten", bukan bnde senang..smoga tuhan tolong2 kawan2 aku yg lain utk kuratif ni and masa2 akan datang!

No comments:

Post a Comment