Monday, April 26, 2010

betina dan perempuan

selamat pagi dunia..wah, apsal tetiba bermotivasi lak pagi ni..another boring practical morning, so aku ubah kebiasaan skit, tulis blog pagi2 utk panaskan otak skit. semalam aku sempat tgk skit cerita lagenda P.Ramlee.."musang berjanggut". aku tgk 5 minit je, tapi betul2 membuka minda aku nak pikir. waktu raja suruh dia kawin dgn anak2 pembesar, dia menolak..dgn tegas menolak atas alasan mereka adalah betina..pergh, pedas..raja A.K.A bapak dia ni tanya, apa beza perempuan dan betina...ayat jawapan ni plg best "BETINA MENJUAL MARUAHNYA, TETAPI PEREMPUAN MENJAGA MARUAHNYA" lebih kurang la skrip mcm ni...betapa tajam pemikiran allayarham P.Ramlee utk bawa isu ni ke filem dan skrip yg aku dgr dlm 5 minit tu terasa sampai sekrang. tu yg payah nak cari awek A.K.A bini tu, kompius mana perempuan, mana betina, silap2 dapat maknyah pulak...maknyah kadang2 mengalahkan betina..mana silapnye ntah. lately byk btul cerita pasal kejadian pelik2 dan aku rasa dunia dah hampir tamat sampai aku termimpi lagi..bercampur2 perasaan ni. letih la, cepatla skit jumpe someone special. bleh temankan aku, kadang2 xpayah bercakap pon...as long as dia accompany me always...mcm lirik ronan keating "u say it best when u say nothing at all"..perempuan, betina...maknyah...CUT!!!

No comments:

Post a Comment