Monday, April 19, 2010

MPKK..the more, the merrier...part 3

gilo aku ni..tolong la tidooo.. padahal aku menaip lg..haha. banyak lagi pengajaran yg aku dpt sepanjang kem tu..sgt2 tak membazir duit universiti. xdpt nak cerita semua kat sini, tapi yg pasti..kem ni la yg memula atau mencetuskan semangat "1 MPKK" (haha, suka-suka hati aku je, masa ni mana ada satu malaysia lagi)..sememangnya ini adalah antara waktu yg sangat mencabar, dah la cuti pon xhabis lagi, kene g kem penat2, pastu...yg lg best, terus je minggu orientasi pelajar baru. kali ni MPKK lebih byk main peranan, x mcm badge2 yg lepas..kami kene tolong PPMS(sekreteriat yg jaga orientasi) sepanjang MSK(minggu suai kenal/orientasi)..tapi MPKK dilebihkan pada kolej la..aku mmg dah agak awal2 lg mesti ada masalah antara MPKK dgn PPMS..dan memang terbukti sangkaan aku, xpe lah, tgh belajar lg nak mengurus..aku pernah je jd PPMS..so sekrang aku nmpak bidang kerja PPMS dan MPKK. tapi bile org lain xtau bidang keje masing2, itu yg jadi kelam kabut tu..mmm.. PPMS, xmau komen lebih2. birokrasi ni leceh, xkisah la PPMS ke, MPKK ke, MPP ke. memang banyak yg pahit aku telan, dah lali..bukan sekali dua aku buat keje ni. pengalaman berjaga malam jaga keselamatan budak baru, masuk rumah budak2 ponteng program, ibu bapak kondem universiti, banyak lagi..rindu nye semua tu, rindu je la ye...jangan suruh buat lagi..p/s: sarah kata dia pon rindu gak, sibuk intreprem..

No comments:

Post a Comment