Friday, April 16, 2010

harapkan harapan

tidak kesampaian, cinta kita...ku bawa harapan, ku genggam rahsia..sedikit bait2 lirik dari lagu fazli zainal..harapan..well, kali ni bukan nak cerita pasal cinta kecundang whatsoever..i m safe from that curse rite now..bukan sebab aku dah berjaya tackle somebody..tapi sebab xmencuba..haha. harapan ni bende yang bahaya..xpercaya? ni skrip morgan freeman dlm movie the shawshank redemption.."hope is a dangerous thing, hope can drive people insane....you'd better get used to that idea". so, aku xletak harapan yg tinggi pada sesuatu, coz when i failed, i will get carried away..haha. tu semua dulu, kita hidup kene percaya pada harapan! klu xde harapan kita senang putus asa. xnak mencuba sebab takut gagal..sekrang aku xla takut sgt salah sbb bende tu yg jadi cikgu, membetulkan dan membaiki. tp x bermakna kita kene salah selalu..what a loser. dulu org pandang lekeh kat thomas edison..ada org tanya, mcmana perasaan ko bila slalu gagal (nak buat lampu mentol)..dia jawab, aku xpernah gagal..sekarang aku dah jumpe seribu cara yg tak patut aku buat untuk hasilkan lampu..legenda2 mcm ni semuanya optimistik. xkesah org nak cakap apa, tak putus asa..diorang tau harapan tak kan mati! sekarang, aku diuji, nak tamatkan praktikal lebih awal utk join satu competition yg penting dlm hidup aku..tapi harapan tu kabur, byk lak prosesnye..tlg la doa utk aku sekali ye..aku nak sgt pegi. andai dah takdir xde rezeki, terima dan tenang adalah yg sewajarnya...harapan setinggi langit, jatuh mesti parah punye..maut. haha...CUT!!!

No comments:

Post a Comment