Monday, April 19, 2010

MPKK..the more, the merrier...part 2

tak ngantok lg...tolong la sambil menaip aku tido.. mmg best kg kedawang, xhabis lg cerita.. ada satu mlm tu, dah sampai tempat menginap. ada plak aktiviti berdebat. dah nama pon organisasi kepimpinan, mesti la kene berdebat..wah, menarik..xpernah lagi berdebat ala parlimen..mmg best mlm tu, kepala gile2 disulam idea2 bernas..hasilnye? entah..enjoy je la. klu serius jammed pulak pale otak, pagi td dah walkathon dah.banyak isu2 serius dikupas, masing2 pertahankan pandangan masing2..xmau mengalah seinci pon. aku plak diletakkan dlm kumpulan "bebas".. xsebelah pada kerajaan mahupun pembangkang. pada aku, parti bebas mainkan peranan penting. bila masing2 x mau kalah, aku cari jalan keluar..well, mcm senario politik kita la. aku xberapa suka politik. sebenarnya politik x kotor, tapi org yg berpolitik yg kotor. masing2 ada kepentingan masing2 sampai sanggup jatuhkan org lain. politik2....klu semua pon mengaku betul, siapa plak yg salah? rakyat ke? suruhanjaya pilihanraya ke? yg lg best, lepas debat tu, kami ditugaskan buat aktiviti esok pagi kat sekolah..wah, pekejadahnya ni? dah lewat ni, nak kene plan aktiviti plak esok? masa dah suntuk sgt!! tambah lg seronok, aku dipilih utk jd ahli panel utk forum..wahaha. nak kene memikir mlm2 buta ni. ahli panel kowt, klu salah cakap malu la kat budak sekolah..kawan2 support, terutamanya perempuan..wahaha. hilang semua masalah kejap..sok pagi, alhamdulillah, aku gunakan apa yg aku ada. bercerita! perbincgn aku semuanya berkisar tentang pengalaman dan sedikit fakta. xterkata gembiranya bila semua pelajar bg respons dan enjoy forum tu.. respons sgt baik , member2 MPKK pon tersentuh..well, isunye mengenai dadah..berat dan dah biasa org cakap. so, kita sendiri la kene tau cara nak tarik perhatian diorg. pengalaman sekeliling aku tentang bahaya dadah tu byk mengajar aku. overall, aktiviti kat sekolah tu berjalan lancar walaupon semalam kejap je plan. tahniah semua!! p/s: jd mcm artis lak rasa, adik2 perempuan mintak no hp..jangan marahh...CUT!!!

No comments:

Post a Comment