Tuesday, April 27, 2010

matrix -- never reloaded

dulu masa skolah, cikgu byk kali ulang yg kita mesti rindukan zaman sekolah dulu..ye ke? dia kata waktu belajar la plg kita xkan lupe keseronokan dia. kalau dibandingkan, zaman sekolah dgn matrix and IPT...bg aku IPT plg best. haha, sori cikgu. tp yg plg teruk ialah matrikulasi..gile. matrikulasi setahun je, tapi mmg gile ekspress, dalam seminggu je bleh habis satu bab, tu pon sebenarnya ada lagi laju. so xhairan la ada org yg SPM bijak laksana tp amik diploma, xsanggup struggle matriks..though. klu berani, amik la, study la sekuat bleh and klu malas..doa la byk2 xfail..member2 pon ada je yg fail, kene repeat lg setahun yg memedihkan. ye la, matriks xlepas nak g mana? tinggal sijil spm je la...time matriks aku aktif skit, tp aktif ke bidang lain, haha, bermula lah episod nasyd dlm hidup aku. kat sini la aku start berani nak mencube nasib. tp nasyd kitaorg ni xla hebat mana, sekadar minat masing-masing dan xde bimbingan dari guru2 vokal ke apa. masa ni gak la aku start berpersatuan..ada pulak member yg calonkan aku jd presiden kelab, terkejut beruk dibuatnya... slow2 la. kat sini gak la aku asah bakat lakonan, dari saje2 join grup suka2 untuk pertandgn antara blok, last2 jd director. disebalik cabaran kat matriks ni, aku belajar tentang erti konsisten dan sabar..babysteps. dari aku xtau pasal nasyd, aku dpt jd member yg selalu on stage. tapi konsisten yg plg aku salute..member aku, halimi..dia dapat 4 flat. tapi siapa tahu dulu spm dapat 1 je A..bygkan la mcmana dia dpt 4 flat. aku xminat sains n xberapa excellent, tapi smpai sekarang itulah bidang aku..x apa, ada bende baru yg aku dapat blaja dan gune, tapi masalahnye bukan bidang sains...CUT!!!!

No comments:

Post a Comment