Wednesday, April 14, 2010

super mokh...no 10. the legend

mokhtar dahari..perlu ke aku nak kenalkan lagi?? seorang lagenda terulung! masa zaman kegemilangan dia aku x idop lg..haha. tapi kehebatan dia terus diceritakan dan didokumetarikan..baru2 ni aku sempat tgk dokumentari tu...barulah aku tau mengapa dia sangat dihargai smpai sekarang..arwah seorang penyerang yang sangat berbisa, malah dia turut disamakan dengan bintang zaman sekrang..klu masih idop lg, dia ni kira hebat mcm rooney atau bintang2 lain di eropah..pada geng2 yg maybe xtau sbb muda remaja mcm aku..ni nak share la skit. malaysia suatu ketika dulu adalah antara gergasi bola sepak di asia..mokhtar dahari sgtlah penting peranannye dlm membantu kebangkitan negara. tau x, malaysia pernah kalahkan arsenal 2-0..sapa lg score klu bukan super mokh! tercungap mat saleh tu kejar dia..arsenal dulu pon top ok..bukan cincai2 punye.kehebatan dia sgt lah disanjungi sampai luar negara..ada mamat ni pegi korea..dia sebut je dia dari malaysia, orang korea tu terpacul nama mokhtar dahari dari mulut dia..bola sekarang ni ada ke mcm tu? larian nye sangatlah pantas, rembatannye sangatlah kencang..defend lawan mmg takut punye bila dia dapat bola! masa dia sakit, rakyat malaysia sgtlah sayang dia sehinggakan wira negara ni disupport ke england utk rawatan. nak menangis aku tgk dokumentari tu...kata2 aku ni sikit pon x cukup lg nak gambarkan keajaiban arwah..sampai sekarang xada ganti! apepon, skuad malaysia sedang meningkat..teruskan la...kalah ke menang aku tetap sokong malaysia. aku percaya satu hari nanti aku akan dapat tgk kita masuk world cup...atleast sebelum aku mati tua(klu dipanjangkan umur)..tolong la..biar aku mati dengan bangga!...CUT!!!

No comments:

Post a Comment