Wednesday, April 7, 2010

bukan sempurna

semalam aku emo giler...sangat2 marah atas sebab2 tertntu yang xpayah la nak digambarkan dgn ayat2 metafora melampau..bile dipendam, mental dan fizikal jadi lemah xbersemangat dan secara xsengaja aku akan tidor awal. antara cara yang baik sebenarnye sbb esok pagi otak jadi clear and ready for a new day! tapi bile dah serabut ni kita akan cari jalan kluar..cara terbaik, relax je. teringat la plak kat kampung..tempat aku tinggal sebelum duduk kat ipoh yang serabut ni (haha, sorry orang ipoh..no offense). kat kampung, dapat la gak tengok pokok2 hijau, burung2 terbang,dan anak-anak ayam yang sedang belajar cara hidup. tapi kampung aku sekarang pon dah dibangunkan jadi bangunan konkrit sana sini. aku bukan xsuka pembangunan dan kemajuan, tapi biar la ada hadnye..bila pokok skit, alam jadi xseimbang. manusia2 bangang dah buat pemanasan global, tanah runtuh, banjir, sekarang air laut pon kering kontang.. pe cerita ni? bukan cakap kosong, pegi la cari bukti sendiri. aku rindu pada zaman dulu..zaman aku rajin, kesusahan tu rasa sangat2 manis bile aku dapat relax walaupon kejap..kepuasan tu dah lama ilang..xtau mana puncanya..dulu aku siap bleh wat tuesyen ajar add math, sekarang nak kira duit pon terkial2..pathetic! sekarang aku xmampu utk berubah dgn konsisten...sayang,aku dah ada pencapaian yang aku xpernah sangka akan dapat, tapi pasti aku dapat lebih klu aku dapat keluar dari kepompong gelap yang aku sendiri cipta...CUT!!!

No comments:

Post a Comment