Monday, April 26, 2010

engineer = ejen nyor ?

dah bosan memikir, me as an engineer? setiap hari manusia dewasa dan berakal akan melakukan rutin yg hampir sama, bgn pagi-kerja-tido...bgn pagi-kerja-tido...bgn pagi-kerja-tido...bende ni biasa bg sesetengah org malah sampai malam bekerja dan pagi pun baru dapat tido. tapi hidup ni xde pilihan ke? perlu ke hari2 kita ikut cycle ni...sampai bile? sampai mati? so whats life? byk kepala, byk la akalnye dan byk la pendpt tentang apa itu hidup..hidup utk Allah bg seorg muslim..ye, mmg itu kebenarannya. tapi ada org yg berfikiran sempit bahawa hidup ni dan mengorbankan kebahagiaan dan impian dia sendiri. aku percaya kita ada pilihan. tapi sanggup ke tidak bekerja keras utk capai impian tu terpulang pd seseorg. ramai melihat pilihan aku sesat dan merugikan. well, klu aku terpaksa ikut rutin robot..bgn pagi-kerja-tido...bgn pagi-kerja-tido...baik aku pilih kerjaya aku sendiri. mmg xde apa yg senang tapi sekurang-kurangnya kita ada passion and hunger to do it. aku dah rasa tempias skit, susah and nak give up..penat..tapi aku yg pilih jalan aku, aku kene tahu mana alamat yg dituju, berenti kejap..jalan lagi. klu perlu aku ikut rutin robot, biar la aku jd robot yg bagus..worth it...CUT!!!

No comments:

Post a Comment